De kleine lettertjes zijn misschien een beetje saai maar we zijn graag transparant en duidelijk. Lees ze dus wel even door als je een afspraak maakt of een bestelling plaatst. De voorwaarden kunnen veranderen, dus kijk altijd even naar de update datum (bovenaan) om zeker te zijn dat je nog op de hoogte bent.
Laatst gewijzigd op 24 september 2025
Bedrijfsgegevens
Je bent op de website van Cyclingmanagement.nl. Het bedrijf is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dezelfde naam en met KVK nummer 77806212. Het BTW nummer is NL186625042B03. Het bedrijf is gevestigd op de Marseillelaan 100a 5627GM te Eindhoven. We zijn alleen op afspraak open en hebben geen fysieke winkel. Je kunt ons bellen of berichten via WhatsApp op 06-34223602 en een email sturen via info@cyclingmanagement.nl
Prijzen, afzeggen afspraken & geldigheid aangekochte diensten
Prijzen zijn inclusief BTW, zowel voor de producten als de diensten die aangeboden worden. We vermelden duidelijk de kenmerken van alle producten, waaronder of het een nieuw of een gebruikt item betreft. Bij diensten zijn er mogelijk extra kosten van toepassing omdat er bij een reparatie of onderhoudsbeurt naar voren kan komen dat er extra onderdelen vervangen moeten worden. We communiceren hier altijd over, dus je komt niet voor verrassingen te staan als je de fiets ophaalt.
Maak je een afspraak met ons maar kun je onverhoopt toch niet komen? Laat het ons tijdig weten. Bij een Bikefit brengen we €35,- in rekening wanneer een afspraak minder dan 24 uur van te voren wordt afgezegd.
Koop je via de webshop een onderhoudsbeurt, een consult of een Bikefit afspraak in, dan verloopt de geldigheid hiervan niet zolang de dienst aangeboden wordt. Je kunt hier dus op elk moment in de toekomst gebruik van maken, maar je kunt het niet retourneren.
Verzendkosten
Bij het afnemen van producten in de webshop komen er verzendkosten bij een bestelling die verzonden moet worden. Je kunt kiezen van welke vervoerder je gebruik wil maken. Je ziet de hoogte van de verzendkosten wanneer je af gaat rekenen. Bestel je voor meer dan €70,- dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Je kunt je bestelling ook afhalen op het bedrijfsadres. Maak hiervoor een afspraak via WhatsApp of e-mail.
Levering, levertijd en risico
Wanneer je fysieke producten koopt via de webshop streven wij naar verzending (met de vervoerder van jouw keuze) binnen 48 uur. Duurt het onverhoopt langer dan 72 uur, dan laten wij dit per e-mail weten. Je kunt van de koop afzien wanneer het ons niet lukt om binnen 30 dagen te leveren en dan krijg je de aankoopsom inclusief verzendkosten teruggestort.
Koop je een dienst aan via de webshop, dan krijg je binnen 48 uur een bevestiging van aankoop en uitleg over het maken van de afspraak hiervoor.
Komt de bestelling niet juist, niet volledig of beschadigd aan, neem dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 48 uur contact met ons op zodat we een oplossing kunnen vinden. Is de bestelling beschadigd wanneer deze bezorgd wordt, kun je deze ook weigeren. De pakketdienst neemt deze dan weer mee terug.
Persoonsgegevens
Bij online verkoop verzamelen wij persoonsgegevens zoals naam en adres om de bestelling te kunnen leveren en je op de hoogte te houden van het leveringsproces. Wij houden klantgegevens niet langer dan wettelijk toegestaan in ons systeem en je kunt altijd een verzoek per email indienen om je gegevens te laten verwijderen. De gegevens worden enkel gebruikt voor het afhandelen van je bestellingen.
Bij het afnemen van diensten zoals een Bikefit en een dossier voor het á la carte bouwen van een fiets verzamelen we meer persoonlijke gegevens die betrekking hebben op jou en je fiets. Bijvoorbeeld je lengte, schoenmaat, blessures waar je mee kampt en afmetingen van je huidige fiets of wensen voor een nieuwe fiets. De verzamelde informatie wordt slechts gebruikt voor het doel van de dienst die je afneemt. Je kunt ons verzoeken om met je te delen wat voor informatie we verzameld hebben en uiteraard kun je ook hiervoor een verwijderingsverzoek indienen per e-mail. Let er wel op dat je dan geen vervolgafspraken meer kunt maken, maar een nieuwe intake dient in te plannen.
Je ontvangt een bevestingsmail als we de verwijdering van gegevens oppakken.
Garantie
Voor al onze producten geldt de wettelijke garantie. Neem contact met ons op via e-mail als een product niet naar behoren functioneert, dan zoeken we samen een oplossing. Vermeld in je e-mail wat het ordernummer is van het product en door wie het is aangekocht, zodat we de juiste informatie kunnen opzoeken.
Bedenktijd / herroepingsrecht
Bij online aankopen is er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat het product ontvangen is. De koop kan zonder reden worden ontbonden. Als je hier gebruik van wil maken, stuur je ons een e-mail op info@cyclingmanagement.nl om te melden dat je gebruik wil maken van het herroepingsrecht. Vermeld eveneens de naam & adresgegevens en het ordernummer van de bestelling. Wil je maar een deel van de bestelling retourneren, geef dan aan om welke producten het gaat. Laat ons weten of je de bestelling terug stuurt of een afspraak wil maken om het zelf terug te komen brengen.
Na de berichtgeving heb je 14 dagen om je bestelling terug te sturen naar ons bedrijfsadres Marseillelaan 100a, 5627GM in Eindhoven. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kunt ook een afspraak (binnen de 14 dagen) maken om de aankoop zelf terug te komen brengen.
Nadat wij de bestelling retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag retour op dezelfde wijze als de betaling gedaan is. De originele bezorgkosten worden enkel terugbetaald indien de complete bestelling wordt ontbonden.
Maak je tijdens de wettelijke bedenktijd al gebruik van een aangekochte dienst, dan geldt het herroepingsrecht niet meer. In de afspraakbevestiging zullen we hier nogmaals op wijzen. Neem je de aangekochte producten in gebruik, geldt herroepingsrecht ook niet meer.
Meer informatie over de wettelijke bedenktijd vind je hier.
De wettelijke bedenktijd is van toepassing op online aankopen. Dit geldt dus niet wanneer je ter plaatse een product of dienst afneemt, bij producten die we op maat voor je maken of opbouwen of onderdelen die gebruikt worden bij reparaties en onderhoud.
B2B
Onze webshop en diensten zijn gericht op consumenten en de algemene voorwaarden zijn hier ook op ingesteld. Voor business-to-business gelden andere regels, deze vallen buiten het consumentenrecht. Dit betekent dat de wettelijke bedenktijd vervalt en er minder garantieregels van toepassing zijn.
Bij B2B gelden de algemene regels voor (koop)overeenkomsten uit boek 6 en boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.